Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
11. mars:

Hjemmesiden vår er under fornyelse. Beklager eventuelle feil.

Ny og bedre nettside er på vei. Det vil kanskje oppdages at noe mangler eller er annerledes undervei... Les mer

Lav vannstand i Lundevannet

I neste uke vil vannstanden i Lundevannet ligge ned mot laveste regulerte vannstand (44 moh). Dette skjer etter anmodning fra Lund kommune og i samråd med Sira Kvina.

Lundevannet

Fugleinfluensa påvist i Lund kommune

Det er påvist fugleinfluensa i et kommersielt fjørfehold i Lund kommune. Det er innført soner med tiltak for å hindre videre smitte.

Kyllinger

Skog – ei gullgruve på rot!

Gratis fagdag på Helleland. Bli med på Skogselskapet sin fagdag om korleis du kan henta mest mogeleg ut av skogen din!

skog

Veien til Rusdal er nå åpnet

Lund kommune oppfordrer til minst mulig ferdsel langs Rusdalsvannet så lenge det er rødt farevarsel for skred.

Skred

Oransje farevarsel for regn i natt

Varsom.no har nå oppgradert farevarsel for regn fra gult til oransj. Fra sent søndag kveld til mandag formiddag er det ventet svært mye regn. Det kan komme fra 0 til 80 mm iløpet av 12 timer. Lokalt kan det komme 60 mm iløpet av 6 timer.  Snøsmelting kan føre til økt overvann.

Oransje farevarsel for regn