Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
11. mars:

Hjemmesiden vår er under fornyelse. Beklager eventuelle feil.

Ny og bedre nettside er på vei. Det vil kanskje oppdages at noe mangler eller er annerledes undervei... Les mer

Ny attraksjon i Magma Geopark - Helleren gjennom 10 000 år

Arkeologi på nye veier inviterte til avduking av skilt etter utgravningene og funnene i forbindelse med ny E39 gjennom bygda. Den store blokkhelleren i Helleren og nærområdet ved Helleren skjuler en spennende historie helt tilbake til eldre steinalder.

Før avduking

Gledelige nyheter fra næringslivet

Lund kommune gleder seg over alle nyetableringer, viljen til å satse og etableringer med suksess. Sammen bidrar disse til både større mangfold, flere tjenester og mer aktivitet i lundsamfunnet.

Elisabeth Lea

Markering av Mois sølvgutter

En stolt gjeng, gutter 16,  mottok sølvpokalen etter å ha nådd A-sluttspillet i Dana Cup i sommer.

Åpen dag på Eikeland Gård

Imponerende arrangement på Eikeland Gård

Lund kommune er stolt over å ha et så innovativt og fremoverlent næringsliv i kommunen. Arrangementet i regi av Risa AS, Rental.one og Bjørns hage og anlegg hadde nærmere 3000 besøkende ifølge arrangørene. Logistikken var imponerende, og hele konseptet med åpen gård, messe med 45 utstillere, grilling og aktiviteter for barn, høstet bare lovord.

Lund kommune takker også for jobben Risa AS gjør med over 60 lærlinger skoleåret 2022/2023, og gratulerer med vel gjennomført lærlinguke 2022.

Bilder tatt av Magnhild Eia

Statsrådbesøk i Lund kommune

Kommunal- og distriktsminister, Sigbjørn Gjelsvik, besøkte Lund i forbindelse med bygdedagene i Heskestad 20. - 21. august

Statsråden mottar en Moibjelle som minne fra besøket. Bilde av Lise Moen