Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
11. mars:

Hjemmesiden vår er under fornyelse. Beklager eventuelle feil.

Ny og bedre nettside er på vei. Det vil kanskje oppdages at noe mangler eller er annerledes undervei... Les mer

Aktuelt

Lund kommune v/ordfører vil under denne fanen legge ut saker som viser at det skjer mye positivt innen næringslivet i kommunen. I nyhetsbildet dukker det stadig opp «gladsaker». Vi er stolte over den kreativitet, innsats og ikke minst det pågangsmot som utvises.

Lista over næringsaktører er lang, men vi er avhengige av å bli kontaktet for at oversikten til enhver tid skal være så oppdatert som mulig. Ikke alle aktører har hjemmeside, men kontaktinfo som tlf. og e-post er godt nok.

Ordføreren vil gjerne besøke næringslivet, både i forbindelse med nyetableringer og markeringer, og ellers også for å holde seg orientert om det som skjer i kommunen. I disse koronatider deles det bare ut verbale «blomster», og fysiske besøk må dessverre avventes inntil videre.

Tips og kort faktainformasjon til saker som bør fremheves på denne siden, mottas med takk til e-post: magnhild.eia@lund.kommune.no

Gledelige nyheter fra næringslivet

Lund kommune gleder seg over alle nyetableringer, viljen til å satse og etableringer med suksess. Sammen bidrar disse til både større mangfold, flere tjenester og mer aktivitet i lundsamfunnet.

Elisabeth Lea

Næringslivet i Lund «blomstrer»

Samfunnet er i ferd med å gjenåpnes etter vel 1,5 år med pandemi og unntakstilstand. Ordfører og kommunedirektør, næringsansvarlig i kommunen,  besøkte denne uka en rekke spennende, men vidt forskjellige bedrifter i Lund kommune.

Forest Kids

Lærlingeuke på Eikeland gård

RISA AS gjennomførte lærlinguke i uke 33 på Eikeland Gård. Det var med hele 42 lærlinger fra Larvik i sør til Molde i nord. Dette er ny rekord.

RISA

Dette er finalistene i Gnist

Gnist er en idédugnad for Distrikts-Norge og en konkurranse om å levere de beste konseptene for utvalgte kommuner, som i år har vært Vang, Lebesby og Lund. Til fristen 7. juni hadde det kommet inn 22 forslag, og nå har juryen landet på seks spennende konsepter som går videre til finalen.

art-1209519_1920

850 millioner til omstillingsprosjekter

Regjeringen utvider omstillingsordningen og åpner enda en søknadsrunde. Nå kan flere bedrifter innenfor reiselivs-, event- og serveringsnæringene søke om støtte til omstillingsprosjekter.Siste frist for å søke er innen utgangen av september 2021.

money-2724241_1920